melinadavideit

2007-08-16
11:45:57

skatteåterbäring??
idag väcktes jag av att mamma kommer in med ett brev till mig och snackar om att jag fått pengar och frågar vafan jag har gjort som får de :P haha, sen ska hon stå och titta på när jag öppnar det fastän jag fortfarande sover. det är respekt mamma!  så jag öppnade brevet, oyes, det va ju mycket att hurra för. 127 kr!!! men vafan, de är väl pengar det också, eller nått.  anyways så är det min 4e lediga dag och jag har aldrig mått bättre :)

igår kom syrran ut ur sitt instängda rum och så stack hon ut?! jag fattade ingenting, sen kommer hon hem efter 10 minuter igen kanske, med nånting under tröjan. så jag frågade "vad har du köpt?" "INGENTING" skriker hon då.
visade sig att det var 2 inte 1, utan 2st noblesse kartonger. men det visade sig nu imorse när mamma kom och frågade om jag ätit dom. haha nejdu sa jag då. och då for det upp för mig som en lampa ovanför huvudet att det var det hon hade smugglat in igår. det är så jävla sorgligt. hon kommer äta ihjäl sig min lillasyster.. man vet ju inte vad man ska göra heller, jag får inte öppna munnen förrän hon skriker åt mig att hålla käften och att jag inte har med henne att göra? så vad vet jag. hmm, det blir väl ändring på det när daddy och gittan flyttar hem igen, för mig och mamma lyssnar hon verkligen inte på.

och igår efter jag kom hem från bonäs så lagade jag ca 10 pannkakor, åt 2½, sen sov jag. och när jag vaknade igen så var tallriken med pannkakor renslickad, hon är som en dammsugare, tar allt som kommer i hennes väg som är ätbart :S och då hade hon redan ätit också! shit. it does not feel so good.



aja, idag är det en ny dag! fast det regnar.. och det är ju mindre bra, men de gjorde det igår också :P haha, henke kom och hämtade mig efter jag sovit igår sen åkte vi till adde, sen hämtade vi madde, sen åkte jag, henke, adde och madde och hämtade adina, sen for vi till skattungbyn för att hämta ett slutsteg till henke. fick också reda på att vi åker runt med 2st lifsfarliga sladdar, om dom kommer i kontakt med varandra så smäller det som en handgranat, grejen är den att dom ligger max 2 cm ifrån varandra !!!! fan va rädd jag vart. iaf så kom vi till skattungbyn då, väldigt otrevligt välkomnande! menmen, och det verkligen SPÖREGNADE, så jag madde och adina satt i bilen och myste lite grann, sen kom adde in också och sa att han inte fattade vad han gjorde ute i regnet, haha! efter ett tag åkte vi hem igen, utan slutsteg, de va nå fel som va trasigt så det blev inget. åkte helt i onödan :P men men!

men jag får se vad jag hittar på denna dagen. =)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: