melinadavideit

2009-12-30
00:13:22

tröttmellis
det här med att jobba vissa dagar från 8.30 - 18.15 och andra dagar 16 - 02 känns av ganska mycket, nu när jag är uppe i sälen igen känner jag bara hur jag är trött!! hjälp mig! även fast jag varit ledig idag så kunde jag inte sova längre än till 11 och resten av dagen har jag bara haft ont i ögonen för jag är så trött..

gårdagen va min otursdag. fy alltså..

först gick dagen helt galant, jag byglade bland annat NIKLAS WAHLGREN så ni vet det :P Han frågade mig även om man kom till karbinliften om man tog liften jag stod i, inte för vi har någon sådan utan vi har ju stollift så :P hehe

sen bytte jag lift och hamnade  längst ner i backen, närmast vattnet, jo tack det kändes.. -25 grader va det där.. jag tror aldrig jag har frusit så mycket!! fyfan

när jag väl slutade så fick jag gå upp för en hel backe för ingen hade lust  att hämta mig.. tur man fick lite värme då iaf, men schysst liksom :P

sen så när jag kommer upp så är adina inte klar på långa vägar!! jag står och tittar på när hon flyttar medbringare i en halvtimme och fryser ännumer!! sen säger jag åt henne att går jag inte nu så dör jag, så jag går och startar bilen - som inte startar.. fan.. jag fixar och trixar och tillslut efter x antal mordhot så startade bilen, som hade istappar PÅ INSIDAN av bilen... jag har bilen igång i 35 minuter innan adina kommer. alltså fick jag vänta i över en timme, jag som hatar att vänta. iaf så innan adina kommer så ser jag hur hela berget och allt blir helt bäcksvart!! shit tänker jag, strömmen gick.. så när jag och adina väl kommer iväg och sitter och är så hungriga kl 20 så kommer vi på att vi inte har någon mat hemma och vi kan dessutom inte laga någonting eftersom vi behöver ström till det, okej, men vi sticker och köper pizza då!! jaha! men hur ska dom kunna göra pizza utan ström då?! nehe fan, vi går in på ica? dom har stängt, dessutom ingen ström, så vi hade inte ens kommit in genom dörrarna.. fuck... så när vi åker vidare och nästintill ger upp hoppet på livet så går vi in på shell, där inne står några lastbilsgubbar och lyser med mobilerna, korv fick man till halva priset, så när jag står och pratar med adina så blinkar det till och strömmen kommer tillbaka!!! jag börjar skriva och jubla och hoppa och tjoa och gubbarna blir lite chockade och tittar på mig, när jag har skrikit klart JAAAAAAAAAAAAAAAA!! så DÖR STRÖMMEN IGEN!!!! alla gubbarna och adina skrattar åt mig och jag börjar nästan gråta, samtidigt som hela jag skakar av min nedkylning. usch..

efter ett tag åker vi därifrån och kommer hem, precis när vi kommer innanför dörren så KOMMER STRÖMMEN TILLBAKA!! lyckan var oändlig!!

summan av kardemumman är alltså att strömmen är ett mirakel and I LOVE U!!



imorgon jobbar jag kort dag. 8.30 - 16 om man nu kallar det kort =)
och dessutom kommer några av mina favorittjejer upp :D TJOOO va skoj :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: