melinadavideit

2009-01-06
18:45:47

goddagens!

Nu var det minsann 2 veckor sen jag skrev någon rad här.. och nog har det hänt mycket på denna tid!!

  • jag har blivit 18 år!
  • jag har tagit körkort!
  • julafton har varit och jag har fått en massa fina paket!
  • det är nytt år, 2009 here we come!

ja som sagt en hel del stora grejer. och det känns jättebra!

dagen innan min födelsedag sjukanmälde jag mig från skolan eftersom att jag behövde plugga lite extra inför teoriprovet som jag skulle göra i falun på min födelsedag. gjorde även halkbanan och det gick jättebra, roligt och halt. fick väl inte full pott på teoriprovet men jag är precis lika godkänd som de som har full pott ;)

sen vart jag kidnappad i falun när jag kom ut ur provrummet! snacka om chock!!

här är jag i bilen på väg till hemlig ort, eftersom jag vart kidnappad. när vi kom till mora så vart jag blindfolded (kommer inte på vad det heter på svenska) så jag vart jätteillamående. men sedan var man på topp igen och alla mina goa tjejer var uppe i fjärden för att fira lilla mig =) love u guys! kvällen slutade dock lite kaosartat. jag fick karatefylla och det fick även adinas pappa och kierstin, madde vart också ganska waisted :D haha mina stjärnskott.

dagen efter städades det och fixades sen åkte vi hem, duschade och sedan var det dags för fest igen.. denna gång på wasa =) det var mycket trevligt. kvällen slutade dock med lite intriger men det är löst.. adina fick ta färgtvn denna dag och det var inte lite heller.

sedan vart det måndag. uppkörningsdagen. skulle köra dit där jag bor. 2 dagar före julafton, ha lycka till med den trafiken =) fick köra till kråkberg och backa runt ett hörn sen åka tillbaka :P klart! känns gött.

det vart även julafton, vanligt traditionellt hos mormor och morfar. dock ingen alkohol eftersom jag efter min festhelg var bakis i en vecka framåt. drack därför inget hos björn och helena dagen efter jul. mådde så jäkla kass.

nyår firades i hannes och kierstins stuga i rädbjörka. var även nykter där, kände mig inte riktigt bra än. men efter det vart det ganska bra.

nyårsaftonen var även rätt kaotisk. fulla blev folket vid 1 på dagen. vilket resulterade i karatefylla för mina vänner däruppe. allas våran kära lars matsson hade lätt över 20 sår i ansiktet dagen efter :P haha varje sår har sin historia. stefan for även han i golvet när jag släppte honom en gång. det kanske säger hur full han var. heeeerregud.

fick hem honom till våran stuga igen efter att ha skrikit/gråtit lite och han fattade någonting. 12-slaget spenderades alltså i våran säng ensamma, liggandes i varandras armar <3 perfekt. sedan var det fullt hus till halv 6 på morgonen. ja jag säger då det.

dagarna nu efter har varit relativt lugna iaf.
middag med lite av stefans släkt på grönklitt. viltbuffé var det, mycket gott men mättande :) fast det är väl så det ska vara! jobbade på tomteland i lördags då det var rysshelg. de galna ryssarna är ju här.. usch.
vart iaf jättegod middag hos stefans farmor och farfar innan jobbet. tjäder som stefan skjutit =) fyfan va det var gott. folk! ät tjäder! efter jobbet for jag hem till adina och drack lite sen vid 01.10 bestämde vi oss för att gå in på wasa en sväng. kul men kort. sen åkte vi till donken en vända, släppte sen av madde och sedan sladdade vi lite :D

i söndags vart det filmkväll här hos mig. vi har ju ny tv och surroundljud =) rolig film var det iaf =)

igår vart det filmkväll här igen. med tjejerna =) trevligt =) var även chaufför ät mamma som skulle  på nån fest i selja. madde åkte hem då när hon skulle dit men adina och tina följde med och skjutsade. sen åkte vi runt. stannade vid finnsnäs och pratade lite om lite roliga saker ;) jag pissade utanför dörren. sen fick vi tag i stefan efter antal telefonsamtal, sms och röstbrevlådeinspelning :P hahah :D så vi åkte och hämtade honom, sen åkte vi hem hit igen och kollade på en till film. den slutade ganska precis 2 och då ville mamma ha hämtning och adina skulle hämta sin mamma. så då åkte vi åt olika håll. mamma var i sitt esse och vi skjutsade hem en tjejkompis till henne och sen hem för att titta på JVM-finalen fast efter ett tag så somnade jag :P

och idag har jag skjutsat stefan till orsa för att titta på hockey sen hem och sen har jag faktiskt inte gjort så mkt mer =)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: