melinadavideit

2009-10-13
01:16:06

Sängdags
Nu kära vänner är klockan faktiskt mycket.. Men av olika anledningar kan jag inte sova. Tro om det kan ha med natten som va att göra. Nej jag får bita i det sura äpplet och försöka somna.. snart =) Dessutom är det väldigt varmt i mitt rum!! PUH.

Och Johanna, jag hade redan tänkt fråga dig om du ville vara med =) Räk- och kräftfantasten! Hihi, tänkte att vi kanske tillochmed kunde ha en vinare till detta trevliga påhitt, eller vad sägs? Torsdag har vi tänkt oss.

För övrigt så var jag till tandläkaren idag och av någon anledning har dom skaffat en sån där dörr som åker upp av sig själv in till disken?? Får man fråga varför?! haha, den har säkert ett otroligt viktigt syfte i lilla Mora! det finns ju absolut ingenting annat som kommunen kan lägga pengar på ??!

Jag vart lite besviken på "specialavsnittet" med svenska hollywoodfruar idag, det skulle vara massa extramaterial som man inte hade sett förut, fast grejen va den att det var ingenting nytt? Tråkigt på ett sätt men ändå kul för Maria är så himla rolig! Jag vill vara kompis med henne! Gud vilken härlig människa.

Jag funderar på att ställa klockan imorn, jag gillar inte grejen med att sova bort hela dagarna. Sen ska jag ut på promenad med Sandra! Vi har inte sagt någon tid men jag vill iaf upp någorlunda i tid. Jag ställer klockan på 9. Måste ju börja få in rutinerna med att gå upp! Det står inte på förrän det är december och jobbet väntar =) Jag längtar. Det ska bli så roligt och spännande hela grejen med att arbeta på en annan ort, och det sköna är att det inte är alls långt hem. Jag kommer lära känna nya människor och det är så roligt!


Förresten har jag fått lite mer uppdatering om Stefans älgskjuteri. Det var då så att en annan i jaktlaget skadesköt älgen och stefan släppte molle för att spåra upp oxen, sen hittade dom den och stefan sköt det avlivande skottet. Det tråkiga med det här är ju att den första skjutaren kör egorace, han har inte ens frågat stefan om hur dom ska göra med hornen eller någonting. Det är ingen stor grej för stefan men det är tråkigt när det är folk som kör sånt egorace. Jaja. Stefan tyckte det var kul att lilla molle fick vara med om upplevelsen iaf =) Det blir nog en riktigt bra jakthund av den lilla rackaren!



här har vi stefan, molly och molles lilla huvud tittar fram =)



molle var inte gammal här inte =) 4 månader kanske!

Kommentar:
#1: Emma

Hej Meliiepellie. Tack! Jo det är bra i Sthlm förutom att jag är sjuk. nHur äre själv? puss

2009-10-13 @ 09:55:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: