melinadavideit

2010-01-11
21:20:17

vilken dag!
dagen har gått ganska fort idag faktiskt!

började med att jag snoozade från 06.30 - 07.30 (GÖTT) =) sen gick jag och adina upp trötta som höns och åt en varsin macka typ, vi har ingen mat här hemma. sen åkte vi till kläppen när simon hade segat klart! (bilen startade!)

kommer till kläppen, jag ställde mig uppe vid baracken för att få en motorvärmare, kopplade in den och gick ner på morgonmöte. dagens lift var sparven - nybörjarliften typ, alla små söta snorungar åker där och det är ett jädrans jobb att hålla koll på dem allihop.

kl 15.45 slutade jag. men inte för dagen, utan det var dags för ett "hål" på 2 timmar. 17.50 var det nämligen dags för pulkakväll...





JAG HATAR PULKAKVÄLL!!! för det första så är folk tröga som inte fattar att de måste ha hjälm när det står överallt att hjälm är obligatorisk...
sen kommer dom och ska sätta sig på boben, jag förklarar hur dom ska göra för att det här ska gå, dom lyssnar inte - gör precis tvärtemot vad jag säger, ramlar.
och det är inte bara barn som åker kära vänner, utan det är fullvuxna karlar! och i den här liften (tranan knapp) så blir det ett ganska så kraftigt ryck i början eftersom det är en uppförsbacke, så om inte jag springer efter och puttar på så ramlar dom även om dom satt sig rätt eftersom dom inte är beredda på det. så att jag springer och puttar fullvuxna karlar, stressar för det är lång kö, hjälper folk upp som ramlar, något barn gråter, jag har 7 tröjor på mig och får en knapplift rätt i käften = fläskläpp... vilken underbar dag!!!!

ungefär 20 över 6 kommer en lifttekniker förbi och ska säga hejdå, och han fläker ur sig mitt i allt, "är du svettig melina?" haha tacka faaaaan för det du din lilla !"#¤%&/(/&% 

hihi nejdå, men jo jag va rätt slut där ett tag, så han sa åt mig att ropa i radion när jag ville byta med adina, som stod och softade där uppe i backen och behövde typ inte göra någonting, bara se till att folk kom av, så efter ett tag till så slet jag tag i radion; "KOM OCH BYT"

efter många va ???? så fatta tillslut bruno och kom och bytte av mig, jag tog skotern till adina, bytte med henne och hon åkte ner och skötte det jag gjorde innan.

efter ett tag ropar jag till adina i radion och hör med henne hur det går där nere där det var kaos, hon svarar  "nej men vadå det här är ju aslugnt! dom vet ju hur man ska göra nu, jag behöver inte göra just någonting!"

fyfaaan, tacka vet jag för att dom kan det NU hihi, ja jag lärde väl dom ett och annat då :P

vilket roligt jobb jag har :D

nu har jag och adina ätit upp varsin kebabrulle som vi köpte på vägen hem, dom åt vi dessutom i vårat rum för det ser FÖRJÄVLIGT ut i köket. jag mår fan illa när jag ser det.. och så såg det inte ut igår, för då var jag där och gjorde rent, sen har dom svinat inatt när dom kom hem från HC och sen har ingen diskat efter sig idag.. kul att komma hem till..

Kommentar:
#1: katzon

Hej där.

man kan bli mer än heligt förbannad när inte folk städar efter sig. Lägg ett paket knäckebröd(smulat) i deras sängar. Eller Lägg dom på svettad magbänk och häll het tjära på dom...elller nåt!

Du har en läsvärd och rolig blogg

kram katzon

2010-01-11 @ 21:44:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: