melinadavideit

2010-11-22
18:29:14

Julpynt!
Hej godingar! Nu vet jag igen att det va längesen jag skrev, men attans vad dagarna går! Det är ju helt sjukt det känns som om det va igår jag satt här och knapprade på datorn, men nu visar det sig att det var 5 dagar sen! Hoppsan hejsan! vad har jag gjort sen dess då? Jadu, i helgen var det premiär av midvinterblot! Dalarnas tidningar var där i fredags och dom tycker såhär;
haha tack och lov för det, för fredagen den 19 november var det värsta midvinterblotet jag varit med om i mitt liv!
när showen var slut satt jag och berit på en varsin toalett vägg i vägg med varandra och försökte skita, men vi va så uppstressade så vi kunde inte! ingen av oss! haha det roliga va att vi inte visste om att den andre satt och gjorde samma sak utan vi kom fram till det när vi kom ut :P
här är jag och adina intet ont vetande om vad som väntar oss!
i bilen på väg upp!

blotet iaf, fyfan, det startade dåligt från början!! vi hade 4-5 nya som inte alls hade varit med någon gång och verkligen inte hade någon aning om vad dom skulle göra, bara där krävs det att man gör deras uppgifter för att spara in på tid, midvinterblotet börjar kl 19. kl 17.30 kommer det in ca 20 gäster för dom ville vara ute i god tid?! vafan är de om? man har ju sina platser och showen börjar inte förrän runt 20! vilka muppar! så där tog dom ännu mer arbetskraft ifrån oss för dom gick ju till baren på en gång! där förlorade vi adina som vet vad som ska göras. adina hade ett helvete i att neka folk och dom blev arga för hon neka dom. speciellt en CHEF som eliana får lov att ta åt sidan och prata med, det slutar med att han kallar henne fitta och jävla kärring ! samma karl är sedan på väg in i vårat diskrum och då springer linda efter för att stoppa honom och fråga om han letar efter toaletten, VET NI VAD HAN SÄGER?! nej jag skiter hellre dig i huvudet. ?!?!?!?
vi sitter ner och andas ett tag när alla gått innan vi börjar städa och plocka rent. vet ni när vi är klara?! kl 06.00.
vi möter alltså morgonvaktmästaren när hon ska börja jobba, och vi har inte gått hem än!! ni skulle sett hennes chock när hon fattade att vi fortfarande var kvar! detta har ALDRIG i historien hänt efter ett midvinterblot!
haha adina med ett homemade förkläde! fiffig tjej =)

kl halv 7 på morgonen däckade jag i min säng och vaknade kl 12 av att mamma kom in och frågade vafan som hände igår :P jag sov fortfarande samtidigt som jag pratade med mamma, sen sa hon att klockan va 12 och jag kom på att; fan, jag måste åka till tomteland igen om 2.5 timmar. så det var bara gå upp och klä på sig, sen dra och hämta upp rudina och adina och åka tillbaka till tomteland!
TURLIGT NOG var vi vaccinerade från förra kvällen, och diskpersonal var fixad, precis som att vi tagit in 2 till i personal så kvällen gick hur smidigt som helst och vi har aldrig haft en så bra publik som vi hade på lördagen! riktigt roligt och trevligt! kl 2 stämplade vi ut, kablade igång min fucking jävla ¤¤%&/#"#¤%&%¤#¤% ford och åkte hem! då ringde mamma och ville jag skulle hämta henne, kl kvart i 4 skjutsade jag hem mamma och hennes kompisar, därefter åkte ja till stefan som däckat hemma i sin säng med mobilen i handen, gulleplutten höll på att skriva ett meddelande till mig =) jag la bort mobilen och försökte varva ner min kropp sen somnade jag =)
igår, söndag var man lagomt sliten, fast inte så sliten som stefan var! hehe =) skönt att man slipper vara bakis, fastän det kändes som om man va det! vi sov i stort sett hela dagen och det behövdes verkligen!
idag har jag varit ute och sprungit efter att ha slappat i soffan en stund med mamma =) nu har hon kommit hem med en jättefin svart julstjärna som ska vara i mitt rum =) tack mami =)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: