melinadavideit

2012-05-19
01:29:58

Mora!

Hej alla fans! Jag vet att ni har saknat mina uppdateringar, de har tyvärr fått bli lidande nu när jag är gravid..



Jag ba skojja!!! Hehe busmus!

Ja som ni ser så är jag nu i Mora! Jag ligger för närvarande i sängen och ska strax sova då jag ska hjälpa mamma med loppis imorgu. Hon har hållt på å rensat ut allt hon kan hitta här hemma, jag med förresten!! Dock äger jag knappt någonting i detta hus förutom en säng, två hyllor och en byrå. Lite jackor och skor också förresten. Hehe så sjukt!! Tycker inte just att jag har så mycket grejer hemma hos mig å steffe heller?? Jaja vem fan behöver grejer?

Igår var jag å mamma på Ikea! Det var kaos, i alla fall i mammas hjärna! Hon går in i något slags stressmode när vi kommer dit! Hon börjar liksom stamma och titta frenetiskt åt alla håll, som en uggla på nån snabb drog. Hon lugnade ner sig när vi ritade upp hennes kök to be(svinsnyggt) men när vi var klara där å skulle äta lunch var det som att hon tröcks igång igen med en knapp.

Vi ställer oss i kön å mamma börjar tränga sig för hon ska se vad det står på menyn, jag säger snälla mamma vänta, vi kommer snart fram dit. Hon lyssnar inte, jag låter det vara. Sen ser hon med sin ugglerotation på huvudet att det finns brickvagnar.. "en sån ska vi ha!!" hojtar hon till. Ja mamma säger jag, det finns när man kommer längre fram i kön.

Mamma verkar inte nöjd med mitt svar och ser ut som att hon laddar för att attackera någon, VARPÅ HON SLÄNGER SIG NÄSTAN PÅ MIG, i ett försök att komma förbi mig och resten av kön och hon slår sig även på de silverstångar som formar kön för hon trodde väl att hon var gjord av slajm och kunde gå igenom stolpen, för att få tag i en vagn när hon ser vart de står (vilket för övrigt jag visste hela tiden att hon inte behövde stressa för att vagnJÄVLARNA står där alldeles lugnt och det var inte direkt åtgång på dom :P

Usch jag blir nästan svettig bara av att tänka på detta.

Resten av dagen gick dock bättre få jag tror hon återkom till jorden när hon slog i silverstången. Hehe de e min mamma de!!

Vi var ett tag och kikade i alla fall. Jag fick med mig en efterlängtad skohyllan hem! Skorna har stått som ett hej-kom-och-hjälp-mig-kollektiv i hallen hos oss, men nu är det då lite ordning i alla fall :)

När vi kom hem till änges så skulle mamma åka vidare, i sällskap av hennes 2 svärsöner. Jag blev alltså lämnad kvar själv!

Stefan jobbade igår så han va ledig idag istället. Skönt för han, jag jobbade idag men de va så lugnt å skönt på jobbet så de gjorde inte mig någonting!

Efter jobbet for jag hit till Mora! Vi har grillat å de va gott fastän jag fick rått kött :P

Nu ska jag sova, ni har i alla fall fått en uppdatering! Wiiihooooo!!!!

(mamma på Ikea!!)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: