melinadavideit

2013-09-03
20:38:29

Valpkurs

Gokväll!

Här ligger jag i soffan i Borlänge och myser med en kopp te, tända ljus och idol samtidigt som min hundvalp nyss har fått mat=överskottsenergi! Haha han far runt i huset med en jäkla fart! Springer från ytterdörren in genom köket, under bord å stolar sen in i tvrummet, rundar bordet, in under soffan springer ut på andra sidan soffan å så vidare :P ett riktigt drag kan man säga :D

Igår var vi på valpkurs som hade start då! Det var riktigt givande och Hades tyckte det var superkul! Han var jätteduktig på passivitetsträning, han som annars inte vill sitta i knä var jätteduktig och somnade i min famn när vi kommit in och hade teori, han vaknade upp någon gång när en annan hund skällde och då satte han sig upp och ville ner på golvet men snabbt så lade han sig tillrätta igen!

Vi tränade lite gå i koppel vilket vi inte har övat mycket alls på så jag är glad att han går framåt och inte tvärvägrar :)

Sen övade vi lite parkering :)

Mycket trevligt å mysigt, ser fram emot nästa gång! Då ska jag redovisa om rasen finsk lapphund! :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: