melinadavideit

2013-12-04
20:22:14

Lugna dagar
Hej på er! 
 
Här sitter jag hemma hos mamma med ljusen tända, bara jag, hunden och katten - lite mysigt!
Både idag och igår har jag egentligen inte gjort någonting. Har tagit långa kvalitativa promenader med min fina vovve i det underbara vädret där man så smått känner frosten bita tag i ansiktet vid varje vindpust. Man ser hur andetagen från både mig och hund blir till kyliga små moln, Hades små moln kan jag inte låta bli att tycka är gulliga. Det knastrar lite under tassarna på honom när han skuttar fram i gräset och han har fått halka på isen för första gångerna =) Vintern nalkas - och tur är väl det då vi redan kommit till dag 4 i december månad. 
 
Det har varit skönt och rofyllt, jag har inte haft några måsten. Bara behövt göra det jag vill göra. 
Annat blir det från och med imorgon då det återigen är dags för jobb. Jag har jobbat min första dag på mitt nygamla jobb och det kändes bra, bara på't imorgon igen!
 
Jag längtar och längtar tills vi får tillträde till lägenheten. Om allt går som det är sagt bör vi få tillträde under Luciahelgen eller nån dag därefter! Äntligen, det har känts som en evighet!! Dagarna i ända drömmer jag mig bort i inredningsvärlden och kan inte låta bli att njuta av det! Så mycket fint det finns som jag bara vill köpa köpa köpa!!!
 
Det ska också bli väldigt skönt att ha sitt eget hem! Inte bara för mig och Stefan, men också för Hades. Så som vi har farit runt överallt sen han kom till oss. Stackarn, nu får även han en fast punkt att leva på. Och vi slipper att bo i en resväska!!! Herregud, va konstigt! Det känns som om jag har bott i en resväska sen jag började jobba i Sälen!
 
Låt nu dagarna gå fort så jag får sova i min säng igen tillsammans med min fina kille och hund!! <3
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: