melinadavideit

2012-12-03
10:16:13

Dåligt
Hej mina kära vänner!
 
Jag vet att jag har varit dålig de senaste dagarna på att uppdatera. Har egentligen ingenting att skylla på heller!
I fredags jobbade jag, det var den längsta jobbdagen hittills kändes det som. Det ringde så himla mycket hela dagen, jag har aldrig varit med om att det ringt så mycket tidigare. Men vi kunde sluta till 17 iaf och det var ju bra!
 
På lördagen gjorde vi inte så mycket mer än att vi gjorde i ordning granarna på gården här och satte upp dom. Eller ja, Stefan satte upp dom, som den karakarl han är ;) Sen fick vi besök av en bypojke här som vi bjöd på bullar och kaffe!
 
Igår var det ju första advent och Stefan var bakis!!!!!! Det passade mig inte! Första advent är helig, då ska man upp och adventsmysa. Då Stefan inte orkade upp förrän vid halv 2 så fick jag väl sätta igång dagen själv. Lite sur var jag men det gick över efter ett tag och sen mot kvällen åkte vi till Falun på julskyltning. Jag trodde att det skulle vara mer julskyltning då det ändå är residensstaden i dalarna, och med tanke på vad jag är van vid i Mora så förväntade jag mig ju någonting lite extra iaf. Nej fyfan, det var den sämsta julskyltning jag varit på! Aldrig mer Falu julskyltning, tacka vet jag Mora!
 
Vi hade med oss min gode vän Kierstin ut på detta spektakel, det slutade med att vi hamnade på Bishops Arms och år världens godaste baby back ribs. Fy i hela faan va gott det var! Mums. 
 
Sen när vi setat där och snackat strunt ett tag så var det dags att fara hem igen. 
 
Jag och Steffe drack lite glögg och kikade på Beck samtidigt som jag målade mina naglar orangea, sen la vi oss.
 
Imorse vaknade jag av att Stefan attackerade sängen och kröp in under täcket och lät BUUUURRRRRRRRR!!! Det var tydligen 11 grader varmt i vårt kök så han behövde värma sig. Han hade bäddat in mig under båda våra täcken så att jag inte skulle frysa.. Naaw sötisen. 
 
Sen åkte han till jobbet, en annan är hemma denna vecka förutom onsdag då vi har redovisning av vårt arbete. Men i övrigt så är jag hemma för plugg inför tentan jag har på fredag. Dock blev jag ju väckt igen av att telefonen ringde och jobbet ville att jag skulle in. Kunde inte svara i telefonen eftersom att jag inte kan prata ordentligt på morgonen men jag fick även ett sms med frågan om jag kunde jobba, men det fick jag ju svara nej på då.
 
Nåja.. det ser ut att bli en riktigt fin dag. Jag har fått upp värmen i köket från 11 grader till 15 nu iaf, har tändt massa ljus överallt =) Inte mig emot!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: