melinadavideit

2013-01-08
16:32:27

Tvång
Hej på er mina snuttegullisar! Jag har nu fått backning utav min kära svägerska (jag vet att det inte heter så förrän man är gift men jag säger så ändå) för att jag inte uppdaterar någonting...
 
Jag vet att jag inte har uppdaterat på ca en månad men jag har haft "semester" ;)
Min semester har innehållt lite olika!
 
Jag har hängt en del med mina goda vänner!
 
 
här är jag och Agge lite på pickalurven efter en vintrig promenix hem till Tobbe!
 
 
 
Jag och mamma gick på bio, de fem legenderna såg vi! Helt okej film tyckte jag, mamma va lite mer skeptisk  =)
 
 
Trots att det varit semester så har det faktiskt varit en del plugg också. Här om motivation.
 
 
Stefan har fått visa att han är en Bagare (trots att han endast behövde knåda degen)
 
 
 
Jag har stöpt ljus med min kära vän Kierstin! Jävligt fint skulle jag vilja säga!
 
 
Vi hade en jäkligt rolig glöggprovning som slutade med att nån däckade i duschavloppet, någon fick sig ett nupp, någon DJ:ade micron m.m. =)
 
Jag har haft födelsedag då min familj kom hit till mig och Steffe och vi åt en supergod scampisallad som jag bara älskar följt av en smarrig tårta som jag gjort själv (min första). 



 
 
 
Här är då tårtan, det är mormor och jag som vi firade då hon fyller år dagen innan mig. Tårtan var smaskigt god, det var drottningssylt på nedersta lagret följt av vaniljsås på mellersta lagret och uppe på den tredje sockerkakan så smetade jag på en suuupergod nötcreme-mousse! uppe på det hade jag sedan en grädde som jag färgat blå eftersom det är mormors favoritfärg!! Mums! Blev ni inte lite sugna nu vaaa? ;)
 
 
me and my sister!
 
 
morfar är galet sugen på tårta!
 
 
Dessa donnor är också aningens sugna!
 
 
Sugnast var nog mammen ;)
 
Jag fick mig en fin gitarr i present bland annat och lite tillbehör till den sen fick jag en sodastreamer av "min man Stefan A" och så fick jag underkläder av mormor och morfar =) wiihooo!
 
 
Efter denna dag så gick det någon vardag och sedan var det dags för oss att fara till mora för att gå på midvinterblot!
 

Bland annat Adina =)
 
Jag fick även fina gratulationer från alla mina fina vänner som var någon annanstans =)
 
Grabbarna grus satt å hade armarna i kors ;)
 
 
Mormor var stoltast på plats =)
 
 
Råttorna!
 
 
Fina rättviksinspirerade dräkter  som mammisen har designat! =)
 
Efter födelsedagarna  och midvinterblotet så vart det ju jul som vi firade enligt tradition i boda hos mormor och morfar! Mysigt att bara koppla av och träffa släkten. Jag dissade helt juldagen detta år då jag inte tycker att moraparken uppfyller mina krav på underhållning. Det är alldeles för trångt för den mängd folk som kommer dit plus att man får stå i kö i över 1 timme för att få sig någonting att dricka. Nej blä, så jag stannade kvar i lugna boda. Fast innan vi åkte till Boda så hade jag och Steffe en liten julafton själva eftersom vi inte firar tillsammans. Eller ja, Stefan försvann ju och en tomte kom istället?
 
 
Och här kom årets julkort från oss!
 
 
mamma, kimberly och sedan jag!
 
Jag och min morfar tog en promenad under julfrossan!
 
 
jag och mamma visade hur vackra vi är egentligen..
 
 
 
=)
 
Sen var vi tillbaka hemma i Mora igen!

 
och ni som känner mig vet ju att jag har massa nagellack, när jag skulle måla naglarna där en dag så möttes jag utav detta...
 
 
mitt nagellack för 130 spänn har spruckit i halsen och limmat ihop mina några av mina nagellack :( buhu. 
 
Nog om det, sen har jag ju självklart varit mycket med Mr Andersson!
 
 
 
å vi har pratat massa med cizisen =) å så har vi varit lite kaxiga mot varandra, se följande... :D
 
 
 
 
 
hahaha jag dör!
 
Sen vart det ju nyårsdags!
 
 
Mr Andersson är spänd =)
 
 
Det är fröken Davideit också!
 
 
Skoterdags!
 
 
Björn va superglad i sin nya fina stuga som han knåpat ihop!
 
 
Skotertur till Dyverdalen på middag! Gött var det!
 
 
MR SKOTER ;)
 
 
Supernöjd ;)
 
 
Och självklart Björn som ser ut att njuta riktigt gött =)
 
 
Tobbe bjöd på Moranisse-shots =) supergoda! Här fick han dock lite mycket grädde av mig ;)
 
 
Det var väl det jag hade att bjuda på för dagen =)...
 
 
Härrå!
 

Kommentarer:
#1: Cisen

Love it! Bra uppdatering Mellis! :D Nu känner jag mig "back in the game" igen! ;)

Svar: Haha ja men vilken tur! Får ju sådana utskällningar annars ;)
melina

2013-01-08 @ 16:44:47
#2: Mamma

Underbart mellis

2013-01-08 @ 20:19:32
#3: Mamma

Underbart mellis

Svar: Jajamen =)
melina

2013-01-08 @ 20:19:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: