melinadavideit

2013-09-04
20:40:28

Koppel!

Har varit ute på en liten 1km promenad med lillpelle (Hades) och samtidigt övat på att "träffa" kossor!! Haha snacka om kaxig valp man har!! Småmorrade och lät typ bah bah bah med jätteljus röst mot dom!! Haha som om lillkillen skulle kunna mäta sig mot dom bjäffarna!! Men efter att vi stått och stirrat på kossorna ett tag lugnade han ner sin kaxighet och fick ro att lägga sig! Stolt matte!! Gick även över förväntan att gå i koppel!!!

Nu har han busat skiten ur min sambo och han lär utan tvekan sova gott inatt :)

Fick även lov att ge min hyresvärds hemtjäns en tillsägelse idag då hon för några dagar sedan var så fräck att hon bara plockade upp Hades och gick in hos hyresvärden helt utan att fråga!!! Jag blev tokig! Hur kan man bara gå fram och plocka någons hund utan att kolla att det är okej först?? Och dessutom knalla iväg med hunden in i en helt annan byggnad utan att fråga om lov?! "Ooj neheee de visste jag inte att jag inte fick" säger damen på 50 år?! Fattar nada!! Jag sa då åt henne att hon kunde sprida ryktet nere på hemtjänsten att dom inte ska röra hunden utan att kolla med oss först så nu lär man bli klassad som byns ragata :) kan jag ta ;)


Kommentar:
#1: Heléne

Vilken knäppis som bara tog med sig din vovve utan att fråga! Det borde man väl ändå fatta att man inte kan göra, kan man ju tycka. Koppelträning är bra :) Det övar Atle och jag också :)

Svar: Ja det var verkligen helt sjukt att hon tog honom! Usch ! Åå hur går det med koppel?? :)
melina

2013-09-04 @ 21:36:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: