melinadavideit

2007-08-20
22:53:25

inte kunde man tänka sig det!
att lovet redan är slut?! imorgon är den sista lediga dagen. heelt sjukt. men jag är så himla glad att lilla prolle (linnea) ska gå i mora! :) hon och hillevi kommer hem från sthlm idag förresten.

idag, gick jag upp lagom tid tycker jag, kl 10, och gjorde mig en riktigt god frukost!

här har ni frukost-tipset, Melinas goda frukost;

2st potatis
2st ägg
2st mackor
lite olja
lite smör
2dl juice

ta dessa två råa potatisar OBS råa, och riv dom på ett rivgärn med de stora räfflarna, sen lägger du i potatisstrimmlorna i en stekpanna och steker dom i oljan, samtidigt lägger du de 2 äggen i en kastrull med vatten och kokar dom i 10 minuter. potatisen kräver också tid så räkna med 10 minuter där med.

efter 10 minuter tar du bort kastrullen från plattan, och stänger av den såklart. sedan skalar du äggen och brer smör på de 2 mackorna och skivar upp äggen på dom.
när du är klart med det så är potatisen klar, kom dock ihåg att röra om i potatisen så den inte bränner fast (det är inte så himla gott med bränd mat) då lägger du upp potatisräfflorna på en tallrik, lägger äggmackorna brevid och häller upp juicen i ett glas :D voilá!

SMAKLIG MÅLTID!



mådde himla bra efter den frukosten iaf :) tittade på smala sussi samtidigt som jag avnjöt den. det känns rätt gött faktiskt!

sen städade jag upp efter min grisfamilj i köket (som vanligt) och då ringde ingen mindre än ida erkers och ville ha sällskap nere på stan, så jag slängde mig i duschen och gjorde mig klar sen stack jag neråt för mina 3 trappor :P

ida åt sallad och jag va mätt så ja titta på, sen drog vi in på intersport och jag köpte en svart tröja med dragkedja, har man alltid till användning! sen sprang vi runt och köpte lite skolgrejer. ida köpte även en sjal och ett par nice brillZ. sen vid 4 kände jag att jag va hungrig igen så jag lyfte på hatten och drog mig jemat.

när jag kom hem var jag så hungrig så jag var jätteirriterad, så jag lagade mat själv för mamma skulle göra mat som tog 2 timmar och det gick inte alls för sig för om 2 timmar hade jag träning. så jag lagade mig traditionella makaroner och köttbullar som en livlina. sen vart jag illamående och gick och la mig i min sköna soffa som jag har inne på mitt rum :) där somnade jag. och sen vaknade jag inte förrän kvart över 7, vilket innebär att det är en kvart kvar av träningen. skit tänkte jag.

så efter nån timme tog jag tag i mig själv, så drog jag mig ut och sprang. det var skönt.
och nu så har jag väl varit hemma i snart en timme. ska nog sätta igång en film eller nått. eller så ska jag se på det som kimberly tittar på, hon ligger och garvar ihjäl sig åt nå tjejprogram :P haha. hon skrattar så himla kul!




imorgon kl 14 är det doktorn som gäller! prisa mig gud! :|
men först! en brakfrukost :D

Puss pårej då ♣ / MelinaDavideit♥  

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: