melinadavideit

2007-09-18
19:38:26

sunset,
helt perfekt alltså, bara man tittar ut genom fönstret så får man se en vacker solnedgång, är lätt en fördel med att bo på 3e våningen!

shit, de va ett tag sen jag skrev här sist, men men :P får ta och skärpa till mig nu.
stolpskott som man är tröck jag nyss ner allt jag skrivit, så jag får glatt ta och börja om...
fan..

aja, de e rätt mycket som hänt på rätt kort tid.

den 12e hade jag min otursdag iaf, va på idrotten, jag sprang så glatt i skogen och tänkte i mina djupaste tankar på den där slingriga vägen, sen rätt va de är så känner jag ett jäkla knak i hela kroppen och ser till min fasa att det var min fot som låg med YTTRE fotknölen ner i backen, stukad fot, ja tack. men jag tänkte inte mer på de, skakade lite på foten och fortsatte springa. spelade sedan fotboll och frisbee med klasserna. gick skit för övrigt :P

sen skulle vi ta skolkort för skolkatalogen, blev ett riktigt mästerverk! temat var tjockholmen, och jag lovar, vi var INTE smala :D

image25

som ni ser så var det jag som var den tjockaste och det föll mig utmärkt :D och det här är inte halva klassen ens, så vi va många, och tjocka :D

när jag kom hem kunde jag inte gå, de va rätt roligt..

image26

så jag låg i min säng och kunde inte röra mig. var även hemma dagen efter från skolan, men de blev bättre sen.
och mormor bodde här över onsdagsnatten för övrigt.


och på fredagen var jag alert i skolan! de va ju bra! plus att jag hade namnsdag, ida är mitt andranamn ja!
sen på kvällen bar det av till skattungbyn för att fira becko. hon blev 18 på lördagen, så vi firade henne på fredagen, hade jättetrevligt och de va hur kul som helst !

image27

lilla söta födelsedagsbarnet :D

vart dock en ganska tidig kväll! och anna frost somnade i soffan ! klockrent.

lördagen, då fyllde alltså rebecka år, men även min morfar fyllde 59 år! så klockan halv 1 satt jag på tåget till rättvik, firade där morfar hela dagen, sen vid 10-11 tiden kom henke och adde som nå änglar och hämtade mig!
så bar det av in till mora igen!

där dumpade henke mig och adde hos adde där vi flummade runt som bara den och så bestämde vi oss för att dra in till mora från öna, så de gjorde vi och mötte jesper svensson, å blev bjudna upp till honom på lite kalas, så vi satt där vi tre, sen kom nisbel och lindén upp också, vid halv 3 tröttnade jag och drog mig hemåt, då såg jag ut såhär:

image30



på söndagen fyllde kaki 16 små år så jag for dit med linnea och vi blev ett helt gäng, himla trevligt och god tårta :D
hängde där till 7-halv8. drog sedan hem och sov, tror ja ?

på måndagen var det bara att ta tag i skolan igen och dra upp i tid. fick sluta en timme tidigare men satt och pratade med  linda, malin och hillevi.
tycker om er tjejer ! det vet ni!

efter skolan drog jag ner på stan, träffade adina, tina och madde.
jag, adina och madde drog hem till pappa klaes och sov. vaknade sen bara jag och adina, då hade madde stuckit. hehe, hon va inte lika trött som vi.

när vi vaknade va vi hungriga som djur, och mamma hade så snällt lagat mat, så jag drog med mig adina hem hit så åt vi och så hade vi tänkt plugga. men mamma höll på att repa med midvinterblot, så det var verkligen omöjligt att plugga här, jag och adina tittade på varandra och sa; ska vi dra tillbaka till klaes? JAPP!
packat och klart, tog med datorn, så efter vi pluggat klart så tittade vi på "the number 23" bra film faktiskt, trodde inte att jim carrey skulle spela bra i en sån film, men han lyckades faktiskt.
sov för övrigt hos adina. snoozade en timme imorse, och vid 7 va jag på benen hem.
var klar för skolan 10 minuter senare men kunde ju inte gå så tidigt. så lunkade runt lite.

åkte sen till skolan, på toppenhumör, har skrattat hela dagen och jag gillar min klass :D



imorgon har jag idrott igen, får se hur de går med foten och vad vi ska göra, den e fortfarande svullen :P
men men! börjar 8 som vanligt, sen har jag ingen lektion från 9.20 - 12.00.
men 11.30 ska jag till optikern på linsundersökning. ÄNTLIGEN, jag ser verkligen ingenting. axel börjar nog bli trött på att få lov att läsa allt högt för mig som står på tavlan :D haha. nej nu får de vara bra.

PUSS PÅ EN TUSS

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: