melinadavideit

2009-02-03
00:20:22

Dags igen!

Här är jag i mitt nystädade rum! Helt slut - antar att det är min kraftiga förkylning som suger musten ur mig. Eller ja det som är kvar av den. Inte mycket nu, äntligen! Har sovit middag hela dagen känns det som. Förutom då skolan då det var idrott kl 8 och vi hade badminton, mycket roligt faktiskt. Dessutom så sov älsklingen här, han som varit borta hela helgen. Och jag gjorde hur god mat som helst igår! Ska in i projektarbetet!



Det är då hemgjord potatisgratäng med lövbiff, bea och sallad =) otroligt gott vart det!

Efterrätten blev denna!


inlagda päronhalvor med smält after eight på och riven vit choklad strödd över.2 st cocktailbär som dekoration! (kan ätas men inte så goda)

det var iaf jättegott ska ni veta =)

Och när stefan vilade sig mellan dessa rätter smällde förkylningen till på honom, så nu är han alltså också sjuk. Lillbubben då. <3

Haha förresten appropå honom. När jag va som sjukast nu i veckan så köpte jag mig en inhalator - en sån där man sätter mot näsan och sniffar på och de är nå mint/eukalyptus som öppnar upp näsan. Och stefan fick syn på den, då skulle han absolut ha den! Vilken knäppis! Han va ju inte ens täppt! Han tycker dom är roliga bara. Så när han åkt iväg för att åka skoter fick jag ett mms med den här bilden:




Hahah, se va nöjd han ser ut! Det är min Stefan det =)

I fredags hängde jag lite med linnea, båda våra pojkvänner var borta så vi tog och firade PF (pojkvänsfritt) på china. Mycket gott var det och vi kände oss värda det. Senare den dagen hamnade jag i borlänge med tina och madde för att gå på balklänningsjakt. Hann självklart med kupolen också och införhandlade lite pryttlar. Välbehövligt med skor!

Lördagen inledde jag också med linnea. Och hos henne blev jag bjuden på jättegod trerättersmiddag. mmm. Vart lite pisnam stämning när linneas mammas kompis frågade mig vart min pappa bodde. Är lite svårt att få det på annat sätt eftersom att han är död.. Vad ska jag säga då? "Nej han har flyttat upp till Gud" , "Nangiala kanske, bröderna lejonhjärta du vet ;)"
Man känner ju sig lite som en partypooper då. "Nej han har dött" Oooj vilken rolig stämning. Haha lite komiskt dock. Det låter konstigt men i det tillfället kan jag inte låta bli att skratta just på grund av att situationen blir så pinsam och att personen som frågar skäms så mycket. Då får man faktiskt fnissa.
Men det är ju så det är och det är ju inget jag kan göra åt saken.
Dom visste vem han var iaf, det va lite kul =)

Efter det så ville olof och kompani ha med mig till Hökberg så jag följde med och var chaufför. Linnea ville tyvärr inte följa med. Men efter 1 galen person som slår sina vänner, 2 fastkörningar, 2 personer som spyr och en tvärnit så var kvällen över =)



Nu är jag tillbaka i skolan igen alla fans!
Och det är alltså temavecka denna vecka vad jag har förstått. Idag var det bara jag och Marcus i vår grupp. Tina och Sandra var inte där idag. Men Tina kommer imorgon vad jag förstår för henne har jag pratar med på msn =)

Efter skolan va jag in till min kära vän linnea på hennes praktikplats. Kulturhuset i Mora ;) Dom har rockband där iaf, det är en fördel!



Haha !

Skulle sen snabbt in på Expert och hämta ut min nya telefon. En Sony Ericsson W980!
Såhär ser den ut


Snygg tycker jag!
Men till min förfaran hade dom inte fått någon leverans idag! Ååååå jag har väntat hela helgen och så har den inte kommit än!!! Vafaaan, men den skulle komma imorn sa dom. Då är det bara att springa in.

Så besviken och frusen traskade jag genom gågatan, hem till mig och lade mig i soffan. Så ringer linnea igen och frågar om jag vill med och fika med henne och karin, och det tackar man ju inte nej till! Så ner igen, fika, sen upp igen. Sen sov jag i 3 timmar. Skööönt.

Imorgon börjar jag 8. Då ska vi väl ta tag i det där Colombiaprojektet. Det blir nog bra. Sen kl 1 är det matlagning. Johanna ringde precis och berättade om bravaderna från förra veckan ;) Hittat en ny kompis dig också ja visst ja :D


 Tack och hej från mig!

Kommentar:
#1: Cristin

Hejsan!

Vilken fin blogg!

Prenumerera på varandra på bloglovin?

Om du vill det kan du skriva en kommentar till mig och skriva att du lagt till mig så lägger jag till dig så fort jag ser det! =)

Videoinlägg om hur magisk mugg fungerar och konst av min syster pojkvän. Gillar du den?

Ha det bra!

2009-02-07 @ 18:16:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: