melinadavideit

2010-01-06
20:14:34

brrr!
det minsta man kan säga :P det är ju tydligen så coolt så att det har varit -30 i stort sett hela dagen här uppe i sälen, yeeaaah!!



såhär kan man se ut en dag på kläppen, inte idag dock, idag var det alldeles för kallt för någon slags kort överhuvudtaget! fast imorn tar jag nog med mig kameran ändå :D  asså så fort man ställde sig ute så kände man hur ögonfransarna blev tunga och sen skrattade folk åt en för man va alldeles vit om fransarna och håret var helt vitgrått! haha och uuusch, alla som snoret rann på hade istappar under näsorna!! uuuusch. och karlarna (även vissa kvinnor) som hade behåring i ansiktet blev jääättevita om kinderna. snacka om kallt!!

till slut så vart klockan 18 och vi fick börja plocka ihop, oturligt nog så va de ju så jäkla kallt idag, så när de kom 2 ganska tjocka tanter som skulle åka upp idag så gick LINAN av!! hihi, nej då men de va säkert för att de va så kallt och de slet väl på de stackars trådarna.. i vilket fall så fick vi ju lov att byta medbringarna som va trasiga!! faaaaaaaaaan va de va kallt :P

här hemma är det iaf "bara" -25 alltså 5 grader varmare än i kläppen, om man nu kan säga varmt om sådana siffror.

nu ligger jag iaf under täcker med min värmematta som värmer så gott! mmm, har nyss ätit en matlåda, som jag förresten glömde ta med mig till jobbet idag. mums! mamma har gjort! currypastamedräkor :D tjing va de tjongade på bra i munnen =)

och hör och häpna, med tanke på igår, idag har SKODAN fått kabla igång en bil! den som knappt ens startade själv igår. nej kors i taket!

nu får det räcka... för ett tag ;D

Kommentar:
#1: mammen

hm...jo.....mammen undrar över den där värmefilten??!!

Har du köpt en egen???...eller har du RÅKAT fått med dig mammens filt???

Puss Mammen

2010-01-06 @ 23:53:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: