melinadavideit

2013-09-12
22:18:00

Det är tydligare nu
Att den 11 september varit en form av dålig dag de senaste decenniet har man ju inte gått miste om, men att det skulle bli en dålig dag för oss visste man ju inte!
 
Det var så onödigt och klantigt..
 
Jag var lite irriterad på att det var så stökigt på matbordet hemma så jag röjde av lite, bland annat Stefans apoteketpåse eftersom den tog så stor plats, jag slängde ner den i bagen som han brukar använda. 
Därefter så åkte vi och handlade och lämnade Hades hemma för lite ensamhetsträning som vi gjort förr, det har inte varit några problem. 
Vi kom hem efter ca 1,5 timme och ser till vår fasa att Hades fått tag i Stefans påse med medicin för hans rygg och lyckats öppna kartongen och därefter knaprat i sig 10 st!! Diklofenak 50mg, Stefan väger alltså ca 100 kg och han får äta max 3 om dagen, Hades väger 5 kg och fick i sig 10...
Paniken var ett faktum och jag skrek till Stefan att sätta fingrarna i halsen på Hades samtidigt som jag ringer djurakuten, dom ger mig rådet att ge Hades senap för det ska hundar spy av, tyvärr tyckte Hades att det var gott.. Panik igen, det bar av in till Falu djursjukhus på en gång! Hades själv var jättenöjd, om än lite skamsen - han verkade förstå att han gjort fel.
 
På Falu djursjukhus gav dom honom lite blöt mat och därefter en spruta med ett medel som gör att han spyr, och om han spydde!! Det kom upp både kartongbitar, foliebitar (från medicinkartongen) och dessutom stenar (!?) förmodligen från när han är ute på gården.. Alltså ni kan inte förstå hur ledsen jag varit det senaste dygnet, jag har gråtit och anklagat mig själv. En olycka såklart men det är ju jag som bär ansvaret för min hund och mina handlingar (alltså att jag inte tänker mig för när jag i min frustration städar undan saker på matbordet). Jag borde ju tänkt på att han äter allting!!!!
 
Det slutade i vilket fall med att Hades blev kvar hos veterinären över natten med dropp och aktivt kol för att försöka få bukt med förgiftningen som detta blev rubricerat som. Alltså min första natt ifrån min hundvalp. Det kändes som om jag lämnade en del av mig i Falun och jag var så ledsen..
 
Dom ringde vid 11 imorse och sa att Hades var så glad och att allt hade gått jättebra över natten (då började jag böla igen) de sa att jag fick hämta honom kl 15 och vi va där 14.30 och fick hämta honom, vilken lättnad när jag fick se denna glada hund vifta på svansen och gnyla för han blev så glad att se oss. Han hörde oss när vi kom och vilket yl vi fick höra!! Min lilla lilla älskling!!! Faan alltså för den 11 september.. Hade bara fattats det.. 
 
Men nu ska vi inte hänga upp oss på detta, jag vill bara påminna alla andra hundägare om vad som kan hända om man glömmer bort sig lite i vardagen. Kan ju påpeka att jag inte tänkte tanken på att Hades skulle lyckas plocka upp påsen ur väskan, därefter öppna medicinkartongen och därefter ploppa ur 10 tabletter ur såna där tablettkartor.. Han är för smart för mig?
 
Det verkar iaf ha gått bra och det är både jag och Stefan tacksamma för, hans värden var bra. Dock ska vi till veterinären igen nästa vecka och kolla så att värdena fortfarande är stabila. Min lilla gullegris <3
 
 

Kommentarer:
#1: Stefan A

Bättre matte än dej hade han inte kunnat få :) <3
// Din Man Stefan A

Svar: Inte bättre husse heller =) <3
melina

2013-09-12 @ 23:19:44
#2: Heléne

OJ men shit stackaren! Det är ju så himla lätt hänt sådant där. Men vilken lättnad att allt gick bra! Hoppas hans värden fortsätter se fina ut nästa vecka. Och sådant där kan hända även den bästa matten/hussen!

Svar: Ja det var verkligen hemskt, men tur att det inte var någon annan mer avancerad medicin.. fyfan de vill man inte ens tänka på! Tack för dom orden!! =)
melina

2013-09-13 @ 07:56:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: